Assalamualaikum.. Selamat Datang ke Blog Duniaku Si Merah Jambu ! ʕ•ᴥ•ʔ Jangan lupa follow blog ni, okay ? ✿◕ ‿ ◕✿ Saranghae ❤ ❤ ❤ Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving ❤ ❤ ❤

Tuesday, August 12, 2014

Ayat-Ayat Romantik ! #Suka-Suki

     
             Hello? Assalamualaikum, ada beberapa Ayat-ayat Romantik di bawah ini.. jom baca? (▰∀◕)ノ


EPISOD 1 : hujan
 

gf : b amik ayg kat bustop boleh ? hujan lah .
bf : b busy lah. adan muka . hari tuh kau suruh aku tolak moto sorang2 kn. balik lah kau jalan kaki .
gf : hujan lah b . sejuk . please
bf : aku kerja lah gila !
gf : b ade orang kacau ayg !
bf : haaa ! sape ? ayg kat mana ? b dtg sekarang !
gf : kat tempat biase b *hahaha . sayang gak kau kat aku*


EPISOD 2 : gf make up .
gf : haii sayang
bf : muka kau dah kenqpe ?
gf : ape ? *nak puji lah tuh*
bf : cam beruk jeh aku tengok . tak pyh naik moto ngan aku !
gf : jahat !
bf : dah ! naik cepat ! *lawa gak awek aku make up . hahaha*


EPISOD 3
gf : saya tahu saya tak cantik . muka cam beruk
bf : touching lak . kesak lak aku .
gf : takpe . saya faham
bf : alolo . yelah2 . maaf . ALLAH pernah ckp, perempuan baik untuk lelaki yg baik tapi ALLAH tak kata laaki encem untuk perempuan yg cantik
gf : kau ingat kau ensem ? sawit betul ! dah lah . byee
bf : kau blik jln kaki !


EPISOD 4
gf : kenape b selalu kasar2 marah2 ngan ayg ?
bf : habis kau nak aku buatpe ? manje2 ngan kau ? please lah yunk
gf : tengok bf orang lain tuh romantik jeh .
bf : sape suruh kau sayang aku
gf : nak cari bf baru lah.
bf : kau nmpak tak toilet tuh ?
gf : nmpk . asal ?
bf : aku sumbat kau dlm mangkuk jmban tuh kang !
gf : tahu pulak jelous
bf : huhhhh..! *mesti lah aku jelous dah aku sayang kau*
 

THE END . SWEET GILA !


#‎Maknanye
 Tak semestinye kne ckp baik sepanjang mse dgn gf/bf kite..
sekali sekala brgurau kasar agar tak jemu dalam perhubungan:))
tiada gurauan , tiada kegembiraan right?

#kOpIpAsTa
_________________________

 "Minta maaf sebenarnya tak susah pun, 
tapi disebabkan ego susah nak cakap."
---------------------------
 Mulut kata 
"Aku sikit pun tak jealous" 
Hati rasa "Aku takut dia mula suka orang lain"
----------------------------
 3 Tanda Lelaki suka bermanja: 
1) Suka buat muka.
 2) Suka buli pasangannya 
 3) Suka buat pasangannya ketawa  

--------------------------

"Peringatan kepada perempuan,

 jangan serahkan perasaan awak 100% kepada lelaki."
--------------------------
 Dear ex Sudikah awak Menjadi kawan saya ? 
Saya tak suka Bermusuh musuhan. 
Sebab Awak pernah Membuatkan saya Bahagia dulu.
 Ingat ? #BukanSenang #KitaDahTry =D
--------------------------
*Perempuan* 
"Nak lelaki yang mulakan text dan nak lelaki yang akhiri text."
--------------------------
 Mulut cakap "tak kisah", 
tapi hati sakit siapa tahu? 
Mulut cakap "tak apa", 
tapi selalu sangat tipu diri sendiri.
--------------------------
 Jangan bagi Harapan yang terlampau tinggi. 
Jangan. 
 Kalau kau tak tahu nak tunaikan.
 Jangan buat.
 Nanti Sakit tak terkata. Kecewe merana.
--------------------------
 orang kata, "kalau kita mimpi seseorang, 
itu bermakna dia sedang rindukn kita" kalau betul , 
Saya harap sangat 
Saya sentiasa mimpi awak
 
-----------------------
 Perempuan memang suka lelaki yg hensem. 
Tapi perempuan senang jatuh cinta dekat lelaki 
yg pandai ambil hatinya dan buat dia tersenyum. kan ?
-----------------------
EX yg paling aku syg : EXPERIA 
EX yg buat aku stress : EXAM 
EX yg paling sopan : EXCUSE ME 
EX yg slalu bwa aku jln-2 : EX5 
EX yg paling bising : EXZOS
--------------------
 Relationship mana yang takde gaduh ? 
 Sweet macam mana pun mesti akan ada gaduh juga, 
sebab semua relationship itu tak sempurna .
--------------------
 "Kenangan mematangkan kita"
-------------------
#Fakta 
Lelaki,dpn awek kemain sayang, cinta sedalam kerak bumi, 
Dpn member,"aku dgn dia biasa2 je bro,die yg nk kt aku.."
---------------------
 Cinta itu mempercayai dan memahami. 
Kamu harus percaya untuk saling memahami, 
dan harus memahami untuk saling percaya
---------------------
 Terkadang kamu memilih tuk pergi, 
bukan karena kamu tak lagi mencintai, 
namun karena kamu telah lelah berjuang sendiri.
---------------------
 Kadang kamu meninggalkannya, 
bukan karena berhenti mencintainya, 
tapi karena segalanya akan semakin buruk jika terus bersama.
----------------------
 BF: Sejak kehadiran awak. Saya tak merokok dah

GF: So sweet, sayang awak

BF: Saya tak mampu beli rokok, awak asyik korek duit saya je

---------------------
 
Perempuan kuat cemburu dgn orang yang dia sayang

 Tak Salah, 
dia tak cemburu baru Salah 
sebab mana dia dah bosan dgn anda. #harap maklum
---------------------
 
Hal yg sulit ketika seseorang yg kamu cintai mulai mengabaikanmu, 

tapi lebih sulit lagi untuk berpura-pura kamu tak peduli.
--------------------
 Cinta datang dengan lambat, tapi hilang dengan cepat.
-------------------
 
Cinta mengajar kita untuk tabah.

 Rindu mengajar kita untuk sabar. 
Sayang mengajar kita erti mengalah. 
Awak mengajar saya untuk menghargai
--------------------
 
BF: sayang kita terpaksa break *hulur kitkat*

GF: kenape hulur kitkat?

BF: have a break have a kitkat

GF: TAK LAWAK LAH  *tampar*

-------------------
 
*before couple*
BF:sy takkan curang dgn awk,sy jnji
GF:alolo sweetnye

*after couple*
BF:aku jumpe gadis lebih cun dari kau

------------------
 
kuat cemburu maksudnya dia penyayang

----------------
 
Jangan abaikan org yg sayangkan kita 

dan jangan buat org yg sayangkan kita ni macam tak wujud. 
Sebab nnti kita akan menyesal kehilangan dia
-----------------
 
Yang sedang bercouple tu, 

kalau bergambar jangan rapat sangat ya. 
Minimum 1 meter kalau boleh. 
Nanti dah break, senang nak crop 
----------------
 
Manusia boleh cakap apa ja yang nak terkeluar dari mulut

 tapi tak semuanya datang dari hati ya
-----------------
 
Perempuan nak lelaki menegurnya dahulu 

tetapi lelaki pun inginkan perkara yang sama juga daripada perempuan.

Siapa yang patut mengalah?

----------------
 
Mungkin kita bukan Perfect Couple, 

kita selalu gaduh dan ego. 
Tapi kita ada persamaan, 
kita saling mencintai kan :')
-----------------
 
Bila nak →kita cuba dapatkan →Dah dapat →kita abaikan →Dah bosan →kita tinggalkan →Bila orang lain dapat →menyesal →Cemburu →nak balik!!

------------------
 
Salah satu sakit yang paling sakit dalam dunia walaupun tak nampak adalah sakit hati, 

lagi-lagi kerana cemburu pada orang yang kita sayang.
------------------
 
Kalau dia sayang awak, 

Dia takkan tinggikan suara dia, 
Takkan tinggikan ego dia, 
Takkan abaikan dan lupakan awak. 
Selalu ada masa dgn awak.
-----------------
 
Jangan terlalu cemburu dan kawal Bf/Gf awak sebab nanti dia rimas. 

Kalau dia sayang awak, 
Dia suka kat awak 
dia takkan curang dengan awak
----------------
 
BF: Nak tahu ssuatu tak?

➜ GF: Apa dia?
➜ BF: Mnyayangi awak adlh bnda kedua trbaik perna sya buat
➜ GF: Apa yg prtama ?
➜ BF: Jmpa awak
-------------------
Rindu adalah perasaan . 
Tapi bila orang yang kita rindui tak pernah merindui kita, 
itu bukan lagi perasaan, tapi penderitaan :')
--------------------
 
Lelaki yang sanggup menitiskan air mata untuk seorang perempuan 

adalah lelaki yang setia dan memiliki cinta yang sejati. Mohon jaga dia.
-------------------
 
Bile kite Baca conversation lama kita dengan si dia masa mula-mula kita kenal, 

boleh membuatkan kita bertambah rindu & sayang dengan dia :')
-------------------
 
*Dengan tetiba BF melutut didepan GF* 

GF: Apa awak lakukan ni? 
BF: Dah lama saya mahu lakukan ini. 
GF: *Terharu* 
BF: *Ikat tali kasut*
-------------------
 
Takkan lelaki je nak text perempuan dulu, 

perempuan pun kenalah text lelaki jgk. 
Lelaki pun nak diingati dan nak perhatian jgk.
-------------------
 
Cinta bukan senang nak Play "►" 

Bila dah puas Pause " ▌▌" 
Bila dah taknak " Stop "■"
--------------------
 
Bercinta lama manapun kalau dah tertulis dia bukan jodoh kita . 

Nak tak nak kita kena dan terpaksa lepaskan even sayang.
--------------------
 
Dont find me anymore → Forget about me → Forget all about us → I hate you → Esok → Cari balik → Minta maaf → Berbaik balik → That's LOVE

--------------------

Pasangan Couple berjalan di Bandar..
Beberapa orang memerhati pasangan tersebut..
tiba-tiba.. 

GF : Abang ! mana mak ni? erm, adik takutlah.. jomlah kita cari mak..
BF : *Hanya Tersenyum*
GF : Abang ni? nape senyum? jomlah.. erm, 

Beberapa orang tersebut tidak lagi memandang mereka..

BF : suka sangat time Mama panggil Abang.. rasa mcm suami isteri..
GF : haha, ngade lah Papa ni :p 

#SoSweet #RinduKenangan.. =')
 ________________

GF : Papa janji takkan tinggalkan Mama sampai bila2?
BF : Papa tak boleh janji lah..
GF : kenapa pulak? Papa dah tak sayng Mama ke?
BF : takdelah,, bukan mcm tu, Papa takut nanti Papa mungkir janji..
GF : oklah, faham..

#Respect ^_^
_________________

Bila kita terjumpa Ex . kawan akan tanya "ehh . kau sayang dia lagi kee ? kau masih ingat dia lagi ? " kita pulak jawab . " hahah . mana ada . aku takk ingat dia pun . itu kann cerita lama . lama dahh lupa kann dia " hakikat nyee kita pendam rasa . time terserempak tuh . nakk panggil dia , tapi satu bunyi takk keluar . panggil nama dia dalam hati jee mampu . Kita selalu stalk laman sosial dia . Dia ada orgg lain . Dalam hati kita . " Hmm . dia dah bahagia dengan orgg lain . Bagus lahh " Dalam diam kita menangis . teringat saat saat indah dengan dia . Hanya mampu doa kann kebahagiaan dia jee . Memang susah nakk lupakan insan yang pernah dapat tempat di hati kita :') ‪#‎USAH‬ MENIPU DIRI SENDIRI , 

 -----------------------

          Kawan Ainna kata, kalau kita berjanji tentang sesuatu, Allah akan bagi pelbagai dugaan untuk kita sebelum kita tunaikan janji kita tu..so, sekarang Ainna lebih berhati-hati dengan perkataan JANJI.. Assalamualaikum..

 

No comments: