Assalamualaikum.. Selamat Datang ke Blog Duniaku Si Merah Jambu ! ʕ•ᴥ•ʔ Jangan lupa follow blog ni, okay ? ✿◕ ‿ ◕✿ Saranghae ❤ ❤ ❤ Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving ❤ ❤ ❤

Sunday, January 24, 2016

Ayat Patah Hati

  Assalamualaikum..

Berhentilahhhhhhh....


Pernah tak kau buat something utk buat people around you happy but they never appreciate it? Apa kau rasa lepas tu? Mesti sakit kan


"Allah tak akan hadirkan seseorang tu dalam hidup kita tanpa sebab." Ingat tu👆


Fall in love with Allah first and He will give you the right person that you deserve in the right time.




Itulah aku .


"Untung Allah bagi sakit, sebab bila kita sakit automatik diri kita ingat Allah" Allah sayang kita tu, sebab tu Allah ingat kita.😢


Memories of you


Kadang aku saja ignore kau macam takde apa apa. Padahal dalam hati ni, aku rindu.


You. Go. Away. Anybody. Just go.


Biar tak sempat kahwin, jangan tak sempat taubat


people really need to learn how to treat each other with respect.


Kalau nak datang dan kemudian pergi , tolong jangan datang . Ini hati , bukan warung kopi 
Bila dah lama tak bertegur, tiba-tiba dia tegur kau. Mesti kau rasa awkward kan even dulu kau rapat dengan dia.. Me always.. 😔


Kejujuran ity penting . Kepercayaan juga penting


"Macam mana nak lupakan seseorang?" "Surah Ar-Rad, ayat 39 Sambil tangan letak di dada. Buang perasaan tu lepas baca."


Lelaki, ujian utamanya adalah "perempuan" Tapi, Perempuan, ujian utamanya adalah "Hati", tempat tumbuhnya segala perasaan.


Mulu manis .Aku rasa mcm nak luahkan everything, tapi bila dah tengah jalan, rasa macam; "hmm, never mind lah" & end up pendam sorang-sorang jugak


Well. Kita tak boleh nak halang sesiapa nak jadi perampas. Dah kalau mmg dia sayang kau. Aku rasa, dia akan stay dgn kau. Takdenya dia layan



" Setiap Masalah Yang Datang , Bukanlah Untuk Menjatuhkan Kita , Tetapi Untuk Menguji Seberapa Tabahnya Kita Untuk Bertahan Menghadapinya "


"Boyfriend" and "boy friend" you see that little space thats called the friend zone.



 "Perempuan bila banyak pendam, cara dia gelak pun dah lain."
"Stop "terhegeh-hegeh" dekat someone yang tak pernah nampak kehadiran kau. Buang masa !"


Jangan paksa orang lain untuk ikut cara kau. Biar mereka lakukan dgn keikhlasan hati. Jika ada orang paksa kau, kau suka tak? Mesti tak kan.

________________________

Lelaki dayus je pukul perempuan, tak kiralah kurang ajar macam mana pun mulut perempuan tu. Bila kau pukul je, kau lemah. Mental lemah.

______________________

Pernah tak? Kau stress smpai keluar air mata. Sebab kau dah give up sangat.

______________

Jangan terlampau suka, takut-takut orang yang kau suka itu, tak suka kau seperti yang dia kata, dan akhirnya kau yang merana sendiri.

_____________

Kalaulah , dengan senyuman

Boleh pulihkan hati aku yang sakit ni Aku sanggup senyum Setiap masa. Aku sanggup.

_______________________

Bro, kau tak takut ke? Takut apa? " Hati manusia kan senang berubah, kau tak takut ke orang yang kau sayang berubah hati " Mestilah takut.
___________________

"Kenapa kau sombong?" "Kenapa tak reply?" "Kenapa asik tak chat?" "Kenapa tak check notification?" "Sebab aku ada life"

______________________

Al-Fatihah utk diri yg banyak sakit hati tapi sdg berpura-pura tak kisah dan tak ambil hati sambil mengatakan "tak apalah, aku dah biasa."
___________________

Makin lama

Kau kenal aku, Makin banyak Kekurangan yang Kau akan nampak. Masa tu, Kau ada dua pilihan. "Nak pergi atau stay dengan aku"
____________________

Pernah tak ? Kau merajuk, mengharap ada yang pujuk, last-last kau yang terpaksa pujuk hati sendiri.. 
____________

Sorry kalau ,
perangai aku ni menyakitkan hati kau ke ape. perangai aku ni memang macam ni. kau kena banyak bersabar. Inilah aku yang sebenar
_____________







No comments: